I reinens rike🦌

Etter en kopp te, dusj og frokost var vi klare for en dag i reinens rike. Etter et svært vellykket slektstreff gikk turen videre til Finland for litt harryhandling. Vi hadde ikke vært i Finland så dette måtte vi jo få med oss.

Vi hadde noen guidede stopp og vi så mange rein langs veien og i veien.

Vi hadde en stopp før grensa så vi kunne krysse grensa til fots også.

Etter vellykket shopping kjøpte vi med oss lunsj som vi spiste i brakka ved reingjerdet. Det er her de samler reinen for å ta ut slaktedyr i desember. Jeg har sett videosnutter fra dette eventyret, men det var gøy å oppleve det i virkeligheten. Det var en fredelig plett på jorda.

Etter lunsj dro vi på en guidet tur som først gikk til Neidenelva der mange fisker laks.

Deretter tok vi en tur innom skoltesamisk museum.

Jeg kjøpte et par bøker👍

De handler om nordsamer og det er jo du sa Elin🌞

Vi dro selvfølgelig innom hytta til Elin. Hun påsto den lå i et hyttefelt og altfor tett etter hennes smak. Vi sa hun måtte komme til Sørlandet så skulle vi vise henne hyttefelt. Elins hytte lå på en fredelig plett på jorda, uten innsyn fra hyttenaboer.

Elins knagger er ikke som andre knagger.🦌

Vi kjørte Elin hjem før vi dro hjem på en siesta. Han jeg bor sammen var så fornøyd for dette hadde vært en fantastisk dag. Den ble enda bedre da vi dro på middag til Elins familie.

På menyen sto laks til forrett, reinsdyr til middag og multer til dessert. Helt superb👍

Vi satte oss ut på terassen etter middag og timene fløy i godt selskap og latteren runget.

Vi har det helt fantastisk her. Vi har utvekslet litt gaver. Familien fikk hjemmestrikkede, fargerike sokker ala Tove og krydder fra Søgnefirmaet Cemo. Vi fikk krus av dem🦌

Det er bedre å være på reise enn å holde seg i ro betyr det. Vi er enig!! Nå er vi klare for nok en dag med spennende program her i reinens rike🌞❤️