Kirkenes leverer👍

Vi sto opp kvart på fem i for å ta turen til Kirkenes. Tove og John hentet oss halv seks for å kjøre oss alle til Kjevik.

Etter innsjekk og tur gjennom sikkerhetskontrollen, hvor både Tove og Per Svein fikk en ekstra sjekk av håndbaggasjen var det tid for frokost.

Så gikk turen videre til Oslo. Der hadde vi en liten times rast før vi kom oss på flyet til Kirkenes.

Glade og forventnigsfulle var vi klare for vårt første besøk i Kirkenes.

Etter landing på Kirkenes flyplass, hentet gutta ut leiebilen mens vi venta på bagasjrn. John og jeg fikk bagasjen først og gikk for å finne leiebilen, mens de andre venta på at deres bagasje skulle komme på båndet.

Derfra kjørte vi for først å finne Elin som var på jobb.

Her hilser gemalen på Elin for første gang etter at jeg først nesten hadde klemt henne flat.

Vi måtte også innom å sjekke ut arbeidsplassen hennes og kontoret. Deretter dro vi til huset og booket inn.

Vi har leid et hus gjennom Airbnb og er superfornøyd👍

Det er skikkelig fint her.

Etter innsjekk dro vi ned til sentrum og parkerte på amfisenteret. Vi så litt på russermarkedet før vi spiste suppe på Surf & turf.

Mens vi spiste kom det meldinger fra min fars kusine om at jeg hadde en del slekt i Kirkenes, litt langt uti. Min far hadde to tremeninger her med barn og barnebarn, og de var blitt en hel gjeng forsto jeg. Dette hadde aldri jeg hørt et kvekk om før. Da jeg sjekket dette med Elin senere på ettermiddagen viste det seg at hun kjente den ene tremeningen til min far veldig godt. Så godt at vi egentlig burde treffe hverandre. Verden er ikke stor nei.

Vi handla litt på polet, gutta handla på salget og så stakk vi inn på Cubus for å kjøpe lange tights til Tove. Der jobber Senja, Elins datter ,og vi ble møtt med smil og hei i det vi satte foten innenfor døra. Vi fikk snakka litt, men vi får snakka mer i kveld når vi skal på middag til Elin og familien. Vi handla inn mat før vi dro tilbake til huset.

Til de som måtte lure, ja brann- nattkjolen er med👍

Dagens middag sto vi for sjøl og den smakte fortreffelig. Det er igjen litt rester til lunsj.

Etter middag tikket det inn bilder fra Poden. Det skjer endringer på kjøkkenet inne i ranchen på Lunde. Kevin (MacLeod) og Benedicte har malt kjøkkenet👍

I kveldinga gikk vi ned til byen for å sjekke ut underholdningen på Kirkenesdagene sammen med Elin og mannen. Det ble en livat stund.

Vi gikk hjem tidlig etter en lang dag. Vi har mye og variert program å se frem til disse dagene. I dag skal vi på Harryhandel til Finland. Der har vi ikke vært før.

En super lørdag ønskes deg🌞