Lisboa 2015

Fra 30.april til 4.mai 2015 var vi en vennegjeng som dro for å sjekke ut Lisboa. Det ble en ubetinget suksess. Det eneste aberet var at Johnny og min sin koffert tok en omvei rundt Munchen, i stedet for Frankfurt hvor vi dro. Jeg var heldig min koffert kom til flyplassen en halv time etter meg. Johnnys koffert brukte en døgn ekstra og ble levert på hotellet dagen etter.

Tove booket oss inn på dette hotellet og i albumet har jeg skrevet dette om hotellet: Gammelt ærverdig hotell, sentrumsnært, god pris og ok standard. Jeg drar gjerne tilbake dit. Vi spiste middag på det første og beste stedet vi fant etter å ha booket inn og det smakte.

Etter middag var vi egentlig innstilt på å gå til hotellet, men gutta ville på shopping. Aldri i verden hadde jeg trodd den dagen skulle komme. Det hang sammen med Johnnys manglende koffert må vite. Det var i alle fall unnskyldningen. Vi dro derfor i taxi til Vasco Da Gama shoppingsenteret og gutta fikk kjøpt seg klær hos Tommy Hilfiger. Da Johnny på vei hjem fikk kjøpt tannbørste og tannkrem var lykken komplett.

Vasco Da Gama shoppingsenter.

Dette er trappeoppgangen på hotellet.

Vi tok turen til bydelen Belem dagen etter som var 1.mai. Vi startet med et cafebesøk og spiste pasteis, små butterdeigskaker fylt med creme brule og kanel. En delikatesse som Belem er kjent for og som smakte himmelsk.

Det er mye å se i Belem. Vi besøkte et kloster, parker, en kirke og selvfølgelig tårnet.

Per Svein kjøpte seg selfistang på Gardermoen så det ble mange selfier. Vi fant en fiskerestaurant ut mot havet og spiste sen lunsj der. Marit påtok seg ansvaret med å holde 1.mai talen og det er den beste 1.maitalen jeg har hørt til nå.

Mette og fornøyde dro vi tilbake til hotellet. På kvelden dro vi til et fadosted i Alfama bydel. Hotellet bestilte bord til oss på et sted de anbefalte i fadostrøket i Lisboa. Vi kunne ikke reise til Lisboa uten å få med oss fado og portvin.

Lørdagen dro vi til shoppinggata hvor flere fikk kjøpt seg solbriller opptil flere par.

Per Svein og jeg kikket mer på byen enn vi shoppet.

Deretter tok vi turen med trikk 28, som anbefales. Pass godt på verdisakene på trikken for mange blir frastjålet mye på den.

Litt bilder fra trikketuren.

Kveldens middag ble inntatt på Hard Rock cafe.

Månen var på plass da vi ruslet tilbake til hotellet.

Søndagen tok vi toget til Sintra, en eventyrverden av slott, farger og fantastiske hager. Turen tar ca en time med tog. Vi koste oss der i mange timer.

Vi så utrolig mye fint og vi tok det i et rolig tempo. Jeg drar gjerne tilbake.

Litt kjærlighet ble det også tid til❤️

Det ble mange selfier😂😂

Vi avsluttet besøket i Sintra med et bedre måltid mat.

Vi spiste på denne restauranten.

Den kan anbefales👍

Om kvelden dro vi og spiste på et italiensk spisested i et av restaurantstrøkene. Lisboa anbefales. Det eneste som skjemmer litt er alle dopselgere som helt åpenlyst tilbyr sine varer overalt. Det er vi heldigvis ikke så vant med i dette landet. Mandagen fløy vi tilbake til gamlelandet.

En god søndag til deg som leser.